Obecna na rynku od kilkudziesięciu lat firma bieliźniana, która rozszerzyła swój asortyment o inne gadżety dla atrakcyjnych i pewnych siebie kobiet. Czy już wiesz, o kim mowa? Większość odruchowo odpowie, że chodzi o Victoria’s Secret. Sprawdź, skąd ten szalony sukces marki i co sprawiło, że stała się kultowa!
Narodziny legendy – jak to się zaczęło?
Marka Victoria’s Secret powstała w 1977 roku – z inicjatywy Roya Raymonda, który chciał otworzyć ekskluzywny butik z damską bielizną. Pierwszy butik został otwarty w Kalifornii, a pierwotnym celem powstania marki było… stworzenie miejsca, gdzie mężczyźni będą mogli komfortowo kupować bieliznę swoim kobietom.
W latach 80. i 90. rozpoczęła się ekspansja marki i od tamtej pory strategia zmierzała ku luksusowi, glamour i kobiecej estetyce, przez co profil zakupowy Victoria’s Secret zmienił się – od teraz był to sklep dla pań poszukujących najwyższej jakości.
Markę wyróżniał fakt ciekawego designu salonów – przypominały one naprawdę ekskluzywne, projektanckie miejsca, dzięki czemu wyróżniały się na rynku wśród jednakowych butików bieliźnianych.
W czym tkwi fenomen Victoria’s Secret?
Po pierwsze, marka jest szalenie rozpoznawalna dzięki swojemu rozmachowi – słynne aniołki Victoria’s Secret widział chyba każdy fan mody. Modelki przechadzają się na wybiegach w zmysłowych kreacjach, a pokazy marki są połączeniem spektakularnego blichtru, muzyki i estetycznych perełek.
Tyra Banks, Adriana Lima i inne ikoniczne twarze marki sprawiły, że kobiety zaczęły kojarzyć Victoria’s Secret z luksusem, zmysłowością i prestiżem. Marka dodatkowo wprowadziła do oferty inne produkty, takie jak kosmetyki czy perfumy, a wszystko jest ze sobą szalenie spójne. Dominuje róż, pudrowa, buduarowa estetyka, motyw skrzydeł i epatowanie kobiecością.
Po dziś dzień, mimo tego, że konkurencja na rynku jest przecież ogromna, marka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie, a popularność ciągle rośnie. Dodatkowo mimo spektakularnej otoczki, ceny produktów nie są projektanckie, co również trafia do wielu klientek – mogą sobie pozwolić na coś wyjątkowego w akceptowalnej cenie.
Victoria’s Secret dzisiaj – jak dbają o uwagę?
Victoria’s Secret było momentami krytykowane za promowanie wyłącznie jednego typu sylwetki, co pośrednio miało negatywnie wpływać na młode kobiety oraz te, które gorzej czują się w swoim ciele.
Firma odpowiedziała na te zarzuty poprzez promowanie inkluzywności, a dziś odchodzi nieco od toposu idealnego ciała. Promowane są więc różne sylwetki, podkreśla się znaczenie akceptacji własnego ciała, kolekcje występują także w dużych rozmiarach.
Victoria’s Secret ciągle wprowadza nowe produkty i linie, np. linię sportową czy nieco bardziej zachowawczą bieliznę przeznaczoną dla nastolatek. W ofercie mają także perfumy, kremy do ciała i wiele różnych gadżetów jak np. kosmetyczki.
Marka od jakiegoś czasu obecna jest także w Polsce i tutaj również cieszy się popularnością – wszystko za sprawą unikatowego, spójnego designu i świetnej jakości produktów.