Horyzont rozwoju AI w biznesie i nie tylko
Aleksandra Przegalińska
Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą i ESR Akademii Leona Koźmińskiego
Zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w biznesie szybko rosną, ponieważ firmy starają się zdobyć przewagę konkurencyjną. W czasie prezentacji pokażemy prototyp bota, który wspiera marketerów i korzysta z najnowszych dostępnych algorytmów uczenia głębokiego.
Godzina: 14:35-15:05
Ścieżka:RESTART | UP:GREAT
W skrócie

Zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w biznesie szybko rosną, ponieważ firmy starają się zdobyć przewagę konkurencyjną. Przedsiębiorstwa wykorzystują AI do różnych zadań, w tym do obsługi klienta, marketingu i sprzedaży. Jednym z najpopularniejszych zastosowań AI w biznesie są chatboty – to nimi zajmuje się mój zespół badawczy. W czasie prezentacji pokażemy prototyp bota, który wspiera marketerów i korzysta z najnowszych dostępnych algorytmów uczenia głębokiego.  Sam projekt dotyczy automatyzacji pracy rozumianej nie jako WYPIERANIE, lecz jako WSPIERANIE pracowników i pracowniczek organizacji poprzez zastosowanie podejścia „zero kodowania” (no code).

Innym popularnym zastosowaniem AI w biznesie jest analityka predykcyjna. Analityka predykcyjna wykorzystuje eksplorację danych, uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję do analizy danych z przeszłości i przewidywania przyszłych trendów. Firmy używają analityki predykcyjnej do podejmowania lepszych decyzji dotyczących cen, zapasów i marketingu. AI jest również wykorzystywana do tworzenia bardziej spersonalizowanych doświadczeń klientów. Analizując dane o klientach, firmy mogą wykorzystać SI do generowania rekomendacji i spersonalizowanych treści. Doświadczenia klientów napędzane przez AI są bardziej odpowiednie i angażujące, co może prowadzić do wyższych współczynników konwersji.

Horyzont rozwoju AI w biznesie i nie tylko
14:35-15:05
Prowadzenie:
Aleksandra Przegalińska
Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą i ESR Akademii Leona Koźmińskiego

Profesorka Akademii Leona Koźminskiego, doktorka habilitowana w dziedzinie nauk o zarządzaniu. Doktoryzowała się w zakresie filozofii sztucznej inteligencji w Instytucie Filozofii UW. Obecnie jest Prorektorką ds Współpracy z Zagranicą oraz ESR w Akademii Leona Koźmińskiego. Od 2016 prowadziła badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. Aktualnie Research Fellow w American Institute for Economic Research. W 2022 rozpoczęła współpracę z Labour and Worklife Program na Harvardzie. Interesuje się rozwojem sztucznej inteligencji, przetwarzaniem języka naturalnego, uczeniem maszynowym, robotami społecznymi i technologiami ubieralnymi.

Horyzont rozwoju AI w biznesie i nie tylko
14:35-15:05